1,5 weken op de rit! - Reisverslag uit Lyamutundwe, Oeganda van Leon Gevers - WaarBenJij.nu 1,5 weken op de rit! - Reisverslag uit Lyamutundwe, Oeganda van Leon Gevers - WaarBenJij.nu

1,5 weken op de rit!

Blijf op de hoogte en volg Leon

03 Oktober 2012 | Oeganda, Lyamutundwe

Beste lezers,

Inmiddels alweer anderhalve week onderweg met de opdracht; de omgeving blijft verassen en de crew van Beekenkamp / Deliflor zorgt voor alle nodige input om de tijd intensief te benutten op Wagagai.
Afgelopen weekend was het prachtig weer, veel zon en tropische temperaturen. Daarom ben ik gaan zwemmen bij het Victoria Hotel, waar overigens drie duikplateaus zijn varieerend in hoogte van 2,4 tot 9,2 m hoog! Dus duiken als een Jan-van-gent. Het klinkt misschien raar: zwemmen bij een hotel, terwijl het grootste meer van Afrika aan je voeten ligt. Maar er zijn grote hoeveelheden parasitaire wormpjes in Lake Victoria genaamd Bilharzia. Nou, die wil ik liever niet oplopen in de 6 weken die ik hier ben dus zwemmen "in the lake" gaat 'm niet worden.

De afgelopen week heb ik mezelf goed kunnen oriënteren op de farm en een grove planning gemaakt voor de komende weken. Deze week zal ik vooral in de plastic kassen doorbrengen om het gewas "in de vingers" te krijgen. Daarom nu weer genoeg geschreven, ik ga de tuin weer in........

• 04 Oktober 2012 - 16:17

Nienke Strijbis Van Deliflor:

He Leon,

Zo te horen ben je veel aan het leren en wordt je straks net zo stek 'minded' als wij dat zijn :)
    Dus bij deze: leerse, maar ook heel veel plezier. Wij zijn benieuwd naar je bevindingen.

Groetjes,
    Nienke (kantoor Deliflor, boven)

• 04 Oktober 2012 - 16:19

Robin Van Leeuwen:

Leon,

Ja dat is weer is wat anders dan Maaskantje! Leuk dat je kan zwemmen bij dat hotel. Je vissen zwemmen hier trouwens ook nog steeds!

groeten Robin

• 04 Oktober 2012 - 16:39

Jaco:

Lekker hoor zo'n (werk) vakantie, heerlijk van het mooie weer genieten terwijl hier in Nederland echt herfst aan het worden is.

Trouwens weet je het wel zeker dat het goudvissen zijn, ze zijn namelijk nog steeds niet verkleurd.

Groeten Jaco

• 04 Oktober 2012 - 16:45

Wim Raateland:

het lijkt wel of wel allemaal jaloers zijn als je jouw updrate zo lezen; niet zo vreemd natuurlijk omdat het hier herfstig weer is en de dagen al rap korter worden. Succes komende weken!

• 05 Oktober 2012 - 10:44

Leon Gevers:

Deliflorcrew: Thanks for the support and motivating reactions!
    Mooi dat de vissies nog rondkeuren op kantoor en aan Jaco: we zullen zien of de goudkleur er nog op komt te zitten, anders zullen ze waarschijnlijk toch te groot worden voor de vissenkom. Wellicht een mooie reden voor een wandaquarium?!? Fijn weekend alvast, groeten uit 't zonnige Uganda!

• 05 Oktober 2012 - 11:01

Ronald Mak Van Perflexxion:

Ha Leon,

Zo te horen ben je helemaal op je plek daar! Ben erg benieuwd naar je bevindingen en hou de verslagen in de gaten. Veel plezier daar.

Groeten Ronald

• 05 Oktober 2012 - 11:05

Jan-Willem:

Hee Leon heel veel succes daar , veel foto,s maken van al die indrukken he , fijn weekend .

groeten Jan-Willem Houdoe !