Eerste werkdagen op Wagagai - Reisverslag uit Lyamutundwe, Oeganda van Leon Gevers - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen op Wagagai - Reisverslag uit Lyamutundwe, Oeganda van Leon Gevers - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen op Wagagai

Blijf op de hoogte en volg Leon

26 September 2012 | Oeganda, Lyamutundwe

Inmiddels heb ik 2 volle werkdagen achter de rug op de farm. Gisteren en eergisteren is het schitterend weer geweest, grotendeels zonnig met af en toe regen. Vandaag is tot nu toe gevuld met regen, maar het blijft aangenaam tropisch. Deze 1e week dient vooral om de een beeld te krijgen van de werkzaamheden en faciliteiten op de farm, daarom loop ik veel rond en praat ik met het management om de noodzakelijke achtergrondinformatie te verkrijgen. Maandagochtend ben ik overigens in the guesthouse geinstalleerd op de farm, hier ga ik de komende weken vertoeven na werktijd. Doordat ik als zelfstandig onderzoeker werkzaam ben bij Wagagai / Deliflor heb ik geen aangewezen taken en kan ik invulling geven aan de dag op een manier die in mijn ogen het nuttigst is ten aanzien van de opdracht!

Het tempo van Uganda ligt veel lager i.v.m. NL, de mentaliteit van het personeel op de farm is compleet anders dan de Westerse mentaliteit zoals wij die in Nederland kennen. Het is dus belangrijk om continue aan te sturen op de verantwoordelijklheid en taken van de verschillende medewerkers die hier rondlopen. Gelukkig gaat het management mijn inziens hier goed mee om, met respect voor de cultuur- en mentaliteitsverschillen!

  • 26 September 2012 - 08:57

    Anja:

    tja dat lummelen dat ligt je wel .... hahah
    en ja wij als westerlingen werken gewoon belachelijk vlug en snel...
    nu nog foto's doorzenden dan hebben we een echt goed beeld.
    en ik zorg wel voor je mam hoor..
    anja

  • 26 September 2012 - 17:19

    Eddy:

    Hollanders zijn altijd al goede ontdekkingsreizigers geweest !

  • 26 September 2012 - 17:32

    Margo En Sander:

    Hey Leon!

    Succes met je taken vervullen daar! Wij passen in de tussentijd goed op Pistache! Jij leert de mensen daar kennen, en pistache leert ons kennen ;-) hij heeft nog maar 1x gebeten...om zijn domein/voederbakje te verdedigen. Wij vermaken ons prima in de haydnstraat, hopelijk jij ook daar in Uganda maar zo te horen gaat dat wel lukken! Waar blijven de fotoo'kes?

    Grtz!

  • 27 September 2012 - 09:57

    Niekos:

    Ha de Rinus!!

    Klinkt goed jongen!! Leuk om wat berichten van je te lezen. Ben benieuwd naar de foto's!!

    Hier in Nederland gaat alles z'n gangetje. Het weer wordt slechter, herfst in ingetreden. Laatste voetbal wedstrijd tegen de koplopers (HVCH) hebben we (slechts) met 0-3 verloren. Terwijl die al hun andere wedstrijden met grote cijfers hadden gewonnen. Dus dat biedt potentie! Zondag tegen de onderste (Avanti 10) moeten we punten gaan pakken. Ik zal je op de hoogte houden van de stand van zaken ;)

    Geniet er verder van daar! Maar dat gaat wel goed komen denk ik zo ;)

    Tot over een paak weekjes!
    Ciao, de Niekos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Actief sinds 08 Sept. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 4958

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 November 2012

Werkvakantie Deliflor Oeganda

Landen bezocht: